Over de webinars van UWV

1. Wat is een webinar?

Een webinar is een interactieve, online bijeenkomst waaraan u meedoet via uw computer, laptop of tablet. Een webinar duurt maximaal een uur. U ziet de presentator in beeld en volgt (live) een presentatie. Tijdens het webinar kunt u vragen stellen via de chat. Ook kunt u uw mening geven op stellingen of polls. Na afloop van het webinar krijgt u een mail met interessante links en ook een link om het webinar op een later moment nog een keer te bekijken.

2. Wat leert u tijdens het webinar 'Nieuwe kansen creëren met een online profiel’?

Facebook, LinkedIn, Twitter: als u ergens solliciteert, bekijkt meer dan 90% van de werkgevers uw aanwezigheid op deze social media. Wilt u ook weten hoe u deze kanalen goed inzet op weg naar uw nieuwe baan? Volg dan het webinar ‘Nieuwe kansen creëren met een online profiel’.

Gerelateerde artikelen

3. Welke andere webinars zijn er?

-‘Succesvol netwerken met Twitter’. In dit webinar leert u hoe u Twitter gebruikt bij het vinden van werk.
-‘Solliciteren? Zo gaat het nu’. De huidige arbeidsmarkt is veranderd. Het solliciteren vraagt nu een andere aanpak. In dit webinar leert u hoe u dit aanpakt.
-‘Hoe val ik op met mijn cv?’ In dit webinar leert u hoe u met uw cv de aandacht van werkgevers trekt.
-‘Werk vinden met LinkedIn' Leer hoe u LinkedIn kunt inzetten bij uw zoektocht naar werk.

4. Hoe kan ik deelnemen?

Heeft u een WW-uitkering? Dan ontvangt u tussen de 8e en 12e week een uitnodiging voor de webinars in uw Werkmap. Is dat niet het geval? Meld u dan aan via www.onlineseminar.nl. op deze pagina vindt u de agenda van de webinars. Deze agenda wordt regelmatig aangepast.

5. De gouden tip van Dick

‘Blijf geloven in jezelf. In wie je bent en wat je kunt. Laat ook anderen over jou schrijven op LinkedIn. Het is fijn om te lezen hoe bijzonder je bent. Niet alleen voor mij, maar ook voor een nieuwe werkgever.’

Lees ook op werk.nl hoe u uw netwerk kunt gebruiken om een nieuw baan te vinden.